Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
حوزه هنری


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




فرهنگ و ادب » مراکز فرهنگی و ادبی » تعداد بازدید: ٣٠٨٩٧٩
حوزه هنری
امتیاز:
حوزهٔ هنری نهادی زیرمجموعهٔ سازمان تبلیغات اسلامی است که از فعالیت‌های هنری و فرهنگی حمایت می‌کند.

حوزهٔ هنری در حوالی سال ۱۳۵۷ خورشیدی به نام کانون نهضت فرهنگی اسلامی به ابتکار طاهره صفارزاده تأسیس شد و پس از چند ماه به حوزه اندیشه و هنر اسلامی تغییر نام یافت و در ابتدای دههٔ ۱۳۶۰ به سازمان تبلیغات اسلامی پیوست.

محسن مخملباف، مرتضی آوینی، قیصر امین‌پور، امیرحسین فردی، طاهره صفارزاده، ابوالفضل عالی، سید حسن حسینی، محمد کاسبی، رسول ملاقلی پور، فرج الله سلحشور، سید علی میرفتاح، حسین خسرو جردی، احمد عزیزی، مهرداد اوستا، سپیده کاشانی، سلمان هراتی، علی وزیریان، عزیزالله زیادی، محمد رضا آقاسی، محمدعلی محمدی (م. ریحان) از فعالان سابق این حوزه بوده‌اند.

رئیس فعلی حوزهٔ هنری محسن مؤمنی شریف است. پیش از مؤمنی، حسن بنیانیان مدتی رئیس حوزهٔ هنری بود و پیش‌تر، محمدعلی زم این عنوان را داشت. شایان ذکر است که رئیس حوزه هنری توسط ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب می شود.

دانشگاه سوره، پژوهش‌گاه فرهنگ و هنر اسلامی، انتشارات سورهٔ مهر، هفته‌نامهٔ مهر، و ماهنامهٔ سوره وابسته به حوزهٔ هنری هستند.

از فعالیتهای این نهاد می‌توان شاخه‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، ادبیات، طنز، پویانمایی، سینما، عکاسی و پژوهش و آموزش هنر را نام برد.
معرفی حوزه هنری در سایت رسمی
يكي از نام‌هايي كه اكثر قريب به اتفاق ايرانيان با آن آشنايي دارند، نام حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي مي‌باشد. اين موسسه وابسته به سازمان تبليغات اسلامي از عمده‌ترين متوليان فرهنگي- هنري كشور است كه با محوريت عنصر الهي اسلام و حكومت اسلامي دست‌اندركار فعاليت‌هاي گسترده و متنوعي از قبيل: انتشارات چندين عنوان نشريه با زمينه‌هاي فرهنگي و هنري، آموزش رشته‌هاي مختلف هنري، تهيه‌كنندگي و ساخت فيلم‌ها سينمايي، توليد فيلم‌نامه با بهره‌گيري از استعدادهای كشور پشتيباني از گروه‌هاي هنري در زمينه‌هاي گوناگون، حمايت از برگزاري نمايش‌هاي آييني و تعزيه، اقدام به احياي هنرهاي اصيل ايراني- اسلامي و همچنين انجام فعاليت‌ها و ارائه خدمات ديگر در جهت حفظ امتداد و تكيه بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مي‌باشد.

حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي با ارائه پوشش‌هاي حمايتي در قالب طرح‌ها و پروژه‌هاي فرهنگي و هنري با محوريت دين و ارزش‌هاي مذهبي در تلاش است تا ضمن انجام وظايف اصلي خود طيف وسيعي از اقشار اجتماع اعم از هنرمندان، جوانان، علاقه‌مندان و افراد داراي استعداد را حمايت و پشتيباني نمايد.



اين موسسه با برگزاري جلسات گروهي، با شركت علاقه‌مندان رشته‌هاي مختلف و نيز با برگزاري مسابقات و شب‌هاي شعر، مسابقات طراحي و نقاشي فراخوان براي مقالات ارزشمند در زمينه‌هاي گوناگون تلاش مي‌نمايد تا علاوه بر معرفي مجامع سالم و هدفمند براي حضور فعال هنرمندان و جوانان و ساير علاقه‌مندان تلاش مي‌كند تا گامي موثر در راستاي تامين خدمات اجتماعي و فرهنگي بردارد.


حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي علاوه بر فعاليت‌هايي كه تاكنون عنوان شد سال‌های طولانی است كه با فعاليت‌ مستمر در امر آموزش عالي، آموزش‌هاي آزاد و آموزش‌هاي خاص در قالب دوره‌هاي كوتاه مدت و ميان مدت نيز گام‌هاي موثري را در جهت اعتلاي سطح علمي و ارتقا معلومات هنري در ميان علاقه‌مندان و در نهايت سطح كشور بر دراد.





توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

حوزه هنری

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,